Cauta

SECTIUNEA CAEN G

Comerț cu ridicata și cu amănuntul, Repararea autovehiculelor și motocicletelor

Aceasta sectiune include comertul cu ridicata si cu amanuntul (adica vânzarea fara transformare) a oricarui tip de marfuri si prestarea serviciilor auxiliare vânzarii marfurilor. Comertul cu ridicata si cu amanuntul sunt etapele finale ale distribuirii marfurilor. În aceasta sectiune este inclusa si repararea autovehiculelor si a motocicletelor. Vânzarea fara transformare este considerata aceea care include operatiile obisnuite (manipularile) asociate comertului, de exemplu sortarea, trierea si asamblarea marfurilor, mixarea (amestecarea) bunurilor (de exemplu vin sau nisip), îmbutelierea (cu sau fara curatarea în prealabil a sticlelor), ambalarea, portionarea si reambalarea pentru distribuirea în loturi mai mici, depozitarea (fie ca implica ori nu refrigerare sau congelare); curatarea si uscarea produselor agricole; taierea panourilor din lemn sau a tablei, ca activitati secundare.

diviziunea CAEN 45 include toate activitatile privind vânzarea si repararea autovehiculelor si motocicletelor, în timp ce diviziunea CAEN 46 si diviziunea CAEN 47 includ toate celelalte activitati comerciale. Distinctia între diviziunea CAEN 46 (comert cu ridicata) si diviziunea CAEN 47 (comert cu amanuntul) se bazeaza pe tipul de client predominant. Vânzarea cu ridicata este revânzarea (vânzare fara transformare) bunurilor noi si a celor folosite, catre comerciantii cu amanuntul, catre utilizatorii industriali, comerciali sau profesionali, ori catre alti vânzatori cu ridicata ce activeaza ca agenti sau brokeri în cumpararea marfii pentru ei, sau pentru vânzarea marfii catre alte persoane sau firme. Principalele tipuri de activitati incluse sunt cele desfasurate de comerciantii cu ridicata, adica acei care îsi însusesc titlul asupra marfii pe care o vând, cum ar fi: vânzatorii cu ridicata sau misitii; distribuitorii industriali; exportatorii, importatorii si asociatiile cooperatiste de achizitie; sucursalele si birourile comerciale (dar nu magazinele pentru desfacerea cu amanuntul) ce sunt mentinute de unitatile industriale sau miniere, separat de locurile de productie respective, în scopul de a desfasura activitati de marketing legate de produsele lor si care nu se limiteaza doar la preluarea de comenzi ce urmeaza a fi onorate prin expeditie directa de la uzinele sau minele respective. Sunt inclusi, de asemenea, brokerii de marfuri si bunuri de consum, comerciantii cu comision, agentii comerciali si asamblorii, cumparatorii de marfuri în vrac si asociatiile cooperatiste angajate în desfacerea pe piata a produselor agricole. Vânzatorii cu ridicata, adeseori asambleaza fizic, sorteaza si triaza marfurile aflate în loturi mari, portioneaza, reambaleaza si redistribuie în loturi mai mici, de exemplu produse farmaceutice; depoziteaza, refrigereaza, livreaza si instaleaza bunuri, se angajeaza în activitati promotionale pentru clientii lor si proiecteaza etichete.

Comertul cu amanuntul este revânzarea (vânzarea fara transformare) de marfuri noi si folosite, catre publicul general, pentru consum si utilizare personala sau în gospodarie, prin: magazine, supermagazine, standuri, case de comenzi prin posta, vânzatori ambulanti, cooperative de consum, case de licitatie etc. Majoritatea comerciantilor cu amanuntul preiau titlul de proprietate asupra marfurilor pe care le vând, dar unii actioneaza ca agenti pentru un mandatar si vând în consignatie sau pe baza de comision.


Subdiviziuni: